середу, 8 лютого 2017 р.

Стислий опис:

Проект розрахований для учнів 8-9 класів, націлений звернути увагу школярів на проблеми спілкування у сучасному суспільстві. В ході проекту учням подаватиметься частина інформації, а частину їм доведеться шукати та цікаво подавати її з використанням ІКТ, зокрема діти шукатимуть дані про відомих оратор, золоті правила спілкування, комунікацію в древні часи, віртуальне та невербальне спілкування. Учні будуть обмінюватись між собою знайденим, брати участь у цікавому анкетуванні, конкурсах, бесідах, спробують себе у якості оратора та вчитимуться спілкуватись ефективно та правильно.
Проект складається з 10 окремих блоків ( 10 тижнів):
Блок1.Що таке спілкування і чи вміємо ми спілкуватися?
Блок2. Золоті правила спілкування.
Блок 3.Тренуємо дикцію та вміння говорити.
Блок 4.Ораторство
Блок 5. Слова-паразити.
Блок 6. Віртуальне спілкування.
Блок 7. Невербальне спілкування.
Блок 8. Історія спілкування.
Блок 9. Спілкування без кордонів.
Блок10. Підведення підсумків.
Проходження кожного блоку передбачає виконання протягом тижня певного рівня складності завдань, проведення бесід і захистів створених за допомогою ІКТ продуктів, оцінювання і рефлексію.

Основний навчальний предмет – українська мова.
Інші навчальні предмети, яких стосується вивчення та реалізація цього продукту – інформатика, іноземна мова, історія, етика.
Клас (вікова категорія) - 8-9 класи (13-15 років)
Приблизний час реалізації проекту – 10 тижнів.
Освітні засади:
1.                   Спілкування рідною / державною мовою
Уміння: сприймати, розуміти інформацію державною/рідною мовою; усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо); реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, у громадських місцях, удома, на дозвіллі; швидко адаптовуватися до нових умов, вирішувати нестандартні завдання, використовуючи потенціал української мови та відповідні комунікативні стратегії.
2.                   Спілкування іноземними мовами
Уміння: творити тексти (усно чи письмово) іноземною мовою, які популяризують українську мову та культуру; обговорювати прочитані мовою оригіналу та в перекладі українською літературні твори.
3.                   Математична компетентність
Уміння: оперувати абстрактними поняттями; установлювати причиново-наслідкові зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію; чітко формулювати визначення і будувати гіпотези; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема).
4.                   Компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння: швидко й ефективно шукати інформацію, використовувати різні види читання для здобуття нових знань; змістовно, логічно, послідовно, точно описувати процес власної діяльності; спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти, словесно оформлювати результати досліджень.
5.                   Інформаційно- цифрова компетентність
Уміння: діяти за алгоритмом, складати план тексту, здійснювати аналіз мовних явищ, створювати інструкцію та діяти за інструкцією; грамотно і безпечно комунікувати в інформаційному просторі, розпізнавати маніпулятивні технології та протистояти їм; використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань, визначати та формулювати в життєвій проблемній ситуації задачі, для розв’язання яких можна залучати цифрові пристрої та інформаційні технології, та вирішувати ці задачі..
6.                   Уміння вчитися впродовж життя
Уміння: визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність; читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, ви- вчальне тощо; постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн-ресурси тощо); здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію; застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування.
7.                   Соціальна компетентність для здоров’я і добробуту
Уміння: використовувати ефективні комунікативні стратегії для співпраці в групі; враховувати вплив слова на психічне здоров’я людини, відповідально використовувати мовні виражальні засоби; застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя; конструктивно спілкуватися в різних соціальних середовищах задля свободи особистості, досягнення соціальної захищеності, сімейного щастя, можливості кар’єрного зростання та ін.
8.                   Компетентності для демократичного громадянства
Уміння: аргументовано і грамотно висловлювати власну громадянську позицію в суспільно-політичних питаннях; висловлюватися, не дискримінуючи інших; критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту; застосовувати комунікативні стратегії в демократичних процедурах.
9.                    Ініціативність і підприємливість
Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні засоби; використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій і рішень і виявлення лідерських якостей.
Діяльність учителя та учнів:

У процесі реалізації проекту учням доведеться самостійно знаходити велику кількість інформації, що стосується різних аспектів спілкування, оформляти її, структурувати  та вибирати потрібну. Учні багато спілкуватимуться між собою та з вчителем, ділитимуться знайденим за допомогою ІКТ.
Всі завдання для учнів спираються вже на вивчені ними вміння роботи і ІКТ та знання, здобуті на уроках української мови, етики, історії, іноземної мови.
Інтернет для учнів буде головним джерелом інформації про спілкування, школярі поглиблять свої знання та вміння.
 В ході виконання проекту оцінювання як роботи окремої групи учнів так і окремого школяра проводитиметься спільно класом та вчителем. Оцінюватиметься окремо кожен тиждень роботи, тобто окремо кожен з 9 блоків роботи учнів.
Залежно від складності завдань блоку вчитель ділитиме учнів на групи чи даватиме завдання окремо кожному, при цьому враховуючи можливості і вміння школярів. Вчитель та учні ретельно відслідковуватимуть роботу інших та відповідно до їх можливостей оцінюватимуть.
Для допомоги учням надаються окремі посилання на певну інформацію, що стосується блоку, учні з усіма питаннями звертаються до класу та разом з вчителем обговорюють їх.
В кінці кожного тижня, після проходження окремого блоку буде проводитися захист та показ створених учнями продуктів і відбуватиметься оцінювання. А в кінці усіх блоків буде продемонстровано найкращі роботи та вручено нагороди, що значно стимулюватиме школярів до плідної роботи.

Стислий опис оцінювання:

В ході виконання проекту оцінювання як роботи окремої групи учнів так і окремого школяра проводитиметься спільно класом та вчителем. Оцінюватиметься окремо кожен тиждень роботи, тобто окремо кожен з 9 блоків роботи учнів.
Залежно від складності завдань блоку вчитель ділитиме учнів на групи чи даватиме завдання окремо кожному, при цьому враховуючи можливості і вміння школярів. Вчитель та учні ретельно відслідковуватимуть роботу інших та відповідно до їх можливостей оцінюватимуть. До процесу оцінювання можуть долучатися батьки, які перебуватимуть на захистах робіт, можливе, само оцінювання при умові, що клас погодиться з самооцінкою.


Немає коментарів:

Дописати коментар